7. maj 2012

Hvidsten Gruppen i Cafe Biografen i Odense


Kort om filmens handlingHvidsten Gruppen, en af besættelsestidens mest berømte illegale grupper, var kernejysk. Gruppen lever i eftertidens minde med en næsten mytisk glans. Det skyldes, at henrettelserne ramte en enkelt familie og en lille lokalbefolkning usædvanlig hårdt, men nok også, at gruppens medlemmer fremtrådte som udtryk for en stærk og sej urdansk oprindelighed. Det var almindelige folk, der tog en beslutning om at kæmpe for friheden.


Sikke en film.
Det er godt nok længe siden at jeg har haft en så god aften.
Først en dejlig middag i Odense Cafe Biograf og derefter
filmen. Det gode ved netop Cafe Biografen er at spisningen sker så
tæt på biosalen, så du skal ikke til at køre m.m.

Jeg kan kun på det kraftigste anbefale alle at se filmen og
 køre et smut forbi der, hvor det hele skete.
I starten af 1990'er arbejde jeg som konsulent medViborg som base og
 jeg har selv spist på kroen efter et besøg ved Randers.
 Måske skulle man lave en dagtur til området.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

 Sikke en sommer.  Jeg er igang med rydde op i en masse billeder, så der kommer snart mere på min BLOG: