6. oktober 2009

Læs: Gail Godwin - Sin Fars datter

Denne her gang var det en noget andet genre jeg fik fat i på Otterup Bibliotek.

Bogen følger en piges liv fra hun er 6 til hun bliver 22 år. Hendes far er præst i Romulus, USA og en del ældre end hendes mor. Hendes mor forlader dem og vi følger Margaret, som hun hedder, gennem de sorger og glæder der er igennem livet.

Grundet at hendes moder forlader dem er det sognets ”damer” som tager over for en stor del af hendes opdragelse.

Jeg kan godt lide en beskrivelse om Mrs Dunbar: ”Hvad sprut truslen angik, så havde hun lavet en enkel regel og holdt sig trofast til den: hun rørte ikke alkohol, medmindre nogen hældte det op til hende. På den måde kunne ingen anklage hende for at drikke alene, vel ? !

Vi får et godt indblik hvordan både far og datter forsøger at få en tilværelse til at hænge sammen, især efter at moren bliver dræbt i en trafikulykke i England.

Bogen kan sagtens læses uden at man kender til en præsts arbejde og livet omkring en kirke. Det hele bliver godt beskrevet og jeg synes man kommer til at kende og forstå de forskellige mennesker som omgiver far og datter samt den identitetsdannelse hun går igennem.


En sag på 475 sider, men den er det hele værd.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

 Sikke en sommer.  Jeg er igang med rydde op i en masse billeder, så der kommer snart mere på min BLOG: