8. januar 2010

Dalton samlet igen efter 17 år - Godt de ventede så længe

Så er Dalton samlet igen. Efter 17 år er de kommet med en ny CD. Dalton består som bekendt af tre af Danmarks i særklasse mest originale sangere/sangskrivere - Allan Olsen, Johnny Madsen og Lars Lilholt. Billy Cross producerer.

Jeg fik den i fødselsdagsgave og da jeg allerede havde hente musikken via TDC play, har jeg ikke rigtigt fået kigget videre på den. MEN: Det var nu en god idé at jeg fik den som CD, forbi der ligger en DVD med i pakken som indeholder dels en video med en af sangene, men også en masse omkring hvordan de hver især ser på skabelsen af en ny CD.

Jeg har en stor forkærlighed for Allan Olsen og hans måde at behandle det danske sprog på.
Sidst på DVD fortæller han om de sange han selv har lavet og de spiller: "Miriam".
Det er nok en af de bedste sange han har lavet til dato. En meget speciel sang i netop Allan's stil.
Jeg har ikke kunnet finde teksten i digitalform, men igen: Kig dig omkring. I CD coveret er alle teksterne og Lukas har været så flink at skrive teksten ind for mig.

Miriam

1. vers
Du dufter som en helt ny start
Sparsomt klædt med en hel del bart
Du smiler til mig da du kommer ind
Men fakta er du skal ud igen

Ciao babe
Vi ses skat

Omkvæd:
Ta´ en taxa før du går omkuld
Du ved du ligner lort, når du bliver fuld
Du ka´ sno dem om din femte finger
Men hva´ så når baren ringer
For sidste omgang Miriam ?


2. vers
Jeg ser du har lagt din ring
Og Jeg ved det bliver lyst før jeg ser dig igan
Jeg ved du drømmer om en anden mand
Måske ikke en bedre - bare en anden mand

Jeg lukker øjnene og ser
Og spør´mig selv hvordan vi er endt hvor vi er

3. vers
Gardinet svajer i det spinkle lys
Det gardin har set så mange kys
Og solsorten synger nu for sidste gang
Din side af sengen er stadig tom


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

 Sikke en sommer.  Jeg er igang med rydde op i en masse billeder, så der kommer snart mere på min BLOG: