5. december 2009

Tre som ikke må glemmes

Vi plejer at prøve en ny type vin om onsdagen i biksen og her er lidt fra 3 gange:




Se denne her hvidvin var en som snød mig utrolig meget. Patriarche, Père & Fils, Chardonnay, Vin de Pays dÒc. Denne franske Chardonnay hvidvin var ligefrem én som var en stor nydelse. Hyppigt synes jeg at Chardonnay bliver lidt for tør (sur), men denne her var utrolig frisk og krævede intet tilbehør for at kunne nydes. Denne hvidvin kan jeg varmt anbefale.






Gigondas, Nectar du Terroir, 2003, Frankrig
Denne rødvin er i den lidt dyre kategori. En god vin, hvis druer har fået godt med sol samt blevet "rystet" af Mistralen. Lidt dyr, men er pengene værd.



Og ikke mindst en W. & J. Graham's 10 Years, Tawny Port.
Det er som navnet siger en portvin, som mindst har 10 år på bagen. Vi startede med at tage den direkte fra køleskabet og senere prøve den, hvor den havde stue temperatur. Begge dele kan anbefales. Dog foretrækker jeg den direkte fra køleskab.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

 Sikke en sommer.  Jeg er igang med rydde op i en masse billeder, så der kommer snart mere på min BLOG: